IThinking arbetar med domännamn, webbsidor som har innehåll och trafik

Om IThinking

IThinking jobbar med försäljning av webbsajter och försäljning av premiumdomäner.

Från att ha en affärsidé till att tjäna pengar på internet finns det ett antal steg som man generellt måste genomföra. Det är här IThinking kommer in i bilden. Kundnyttan ligger i att Du som företagare slipper att arbeta upp ett namn på sökmotorerna och därmed snabbare kan lansera din produkt med hjälp av den potentiella kundtrafik som är uppbyggd upp på de webbsajter och domäner Du finner här till salu.

IThinking fokuserar på domänen, webbsidan, informationen och trafiken, de övriga stegen är där Du kommer in.
Läs stegen nedanför.



Din företagsidé

Din företagsideÄr Du en helt ny företagare och har tänkt att satsa på nätet? Då kan det vara bra att göra en undersökning om hur Din konkurrens är på nätet. Vissa brancher är svårare än andra och många gånger är det svårt att slåss med jättarna. IThinking erbjuder unika generiska premiumdomäner. Läs mer under Domännamnet.



Domännamnet

DomänenDitt domännamn kan vara avgörande. IThinking erbjuder ett antal premium domäner som är självbeskrivande. Vad det innebär är att namnet redan beskriver produkten Du säljer, eller vilken branch Du jobbar inom. Du behöver givetvis inte låta detta domännamn vara ditt huvuddomännamn, utan snarare som ett komplement. Genom att använda sig av ett sådant här namn kan Du slippa den s.k "namebrandingen" vilket resulterar att Du inte behöver budgetera lika mkt för annonsering eftersom det är lättare att komma ihåg namnet och vad innehållet kan bestå av.



Webbsidan

WebbsidanSidans funktion är också en viktig del. Ju bättre uppbyggnad och struktur sidan har desto troligare är det att Dina besökare stannar kvar eller återkommer. Sökmotorerna gillar struktur och en del av dom har vägledningar om hur sidan bör vara uppbyggd.



Informationen

InformationenJu mer relaterad information till din branch eller produkt desto bättre sökresultat i sökmotorerna. Här är det viktigt att bevaka de sökord Du vill synas på och samtidigt visa information som gör "nytta" för besökarna. Undvik att använda sökord som inte har med sidan att göra och glöm aldrig titeln på sidan. Även här har domänen en betydande faktor då det spekuleras om att den kan ge kraft om sökordet är med i namnet.



Trafiken

TrafikTrafiken eller besökarna är ett sätt att mäta hur Din sida går. Ökar trafiken så har Du med all sannolikhet gjort helt rätt, eller har en attraktiv produkt/tjänst. Det finns flertal sätt att mäta trafiken och samtidigt se vart Du får Dina besökare ifrån. Annonserar du via något affiliate-nätverk så har dom egna verktyg där du kan mäta resultatet.



Produkten

ProduktDet är här Ditt företag kommer in. Genom att köpa en färdig webbsajt av IThinking, så kan Du enkelt baka in Din produkt i sidan. Har Du en webbshop så kan Du använda sidan Du köpt av IThinking som ett komplement till att ranka högre på sökorden och sedan hänvisa besökarna genom reklam eller länkar till Din webbshop.



Försäljningen

FörsäljningenDet finns inga garantier om att en produkt eller tjänst ska sälja som smör, men det finns många mindre kostsamma lösningar som kan ge resultat i längden. Åter igen är det viktigt att du kalkylerat rätt från början. IThinking kan bistå med tips för olika gratisverktyg på nätet som är användbara.